dijous, 25 d’abril del 2013

Aprenent per projectes


Després de detectar en què consisteix una bona pràctica i haver consultat a Internet un ventall bastant ampli de narracions d'experiències a altres centres, avui em disposo a compartir una de les pràctiques que consider més assertiva de l'escoleta on faig les pràctiques. Aquesta em pareix una bona pràctica ja que, per començar, sorgeix dels interessos dels infants i fomenta la seva autonomia i significació d'aprenentatge. Estic parlant del treball per projectes


dimarts, 16 d’abril del 2013

Bones pràctiques...


Avui compartim algunes pràctiques d'aula que es troben penjades a Internet i a l'abast de qualsevol que vulgui consultar-les. Totes aquestes  experiències em semblen enriquidores pels infants per un motiu o un altre; però, he hagut de triar-ne només tres. Això ens recorda que Internet és una bona eina per a la innovació educativa, de la qual els docents disposen actualment i que cal aprofitar per a complementar una recerca completa de cara a la planificació de noves propostes. Vull esmentar que cap d'aquestes activitats està dirigida i que el paper del docent és, en els tres casos, el d'observar i donar suport i seguretat a l'infant.

divendres, 12 d’abril del 2013

Diferents propostes de rutina a infantil


Després d'una posada en comú amb algunes companyes, he arribat a la conclusió primera de que les jornades a primer cicle d'infantil es plantegen de manera similar quant al que fa a la rutina. Això crec que es deu al fet que és precisament la rutina, entesa com una adquisició d'hàbits, una part important de l'objecte d'ensenyament d'aquest període, ja que això té a veure i facilita el desenvolupament de l'autonomia de l'infant.

dimecres, 10 d’abril del 2013

Creences dels docents


La complexitat de l'explicació de les creences que hom té, és una qüestió que comença en la formació del propi terme. La paraula creença és una formació  d'origen llatí que combina el sufixe -entia (que fa referència a un fet, activitat, una qualitat agent) a partir del verb creure, en llatí credere (posar confiança en, confiar que). Així, aquest terme fa referència a un sentiment, una idea o estat o representació mental mental, i totes aquestes són qüestions relatives i difícils de definir de manera general i objectiva, sobretot quan ja no només són creences internes, sinó que també existeix la influencia externa de l'entorn social. És molt possible que aquest sigui l'origen de, com afirmen Latorre i Blanco a l'article Algunos conceptos clave en torno a las creencias de los docentes en formación, "el concepto de creencia, de creencias docentes, no disfruta aún de unanimidad entre los diferentes autores que se han acercado a su estudio."