diumenge, 9 de juny del 2013

Quins aspectes he millorat?


Ha arribat el moment de tornar a fer una atuoavaluació per revisar l’assoliment de les competencies de l’assignatura. Cal dir que algunes d’aquestes les he pogut millorar gràcies a l’assignatura mateixa, però que l’experiència de les pràctiques m’ha aportat una també una nova perspectiva.


Pel que fa a l’autonomia del meu proces d’aprenentatge, crec que puc considerar que he duit les tasques a terme de manera coherent amb les competencies que es proposaven. Tant la xarxa com els blogs dels meus companys i companyes, han estat una bona eina a l’hora de resoldre aquestes tasques. També vull dir que ha estat la iena bàsica en la recerca d’informació per al projecte de millora del Pràcticum, i que són sobretot blogs d’escoles, que comparteixen la seva experiència, les fonts principals de documentació que hem trobat i fet servir. He de comentar que la competencia 1.2., és la que més he treballat al blog, i hi trob l’explicació en que tot el que hem fet al llarg de l’assignatura, del Pràcticum, i m’atreveria a dir que de la carrera, ha estat per tal de poder detectar i reflexionar sobre les bones actuacions professionals per arribar a ser els mestres que volem ser.

D’altra banda la reflexió sobre aquest proces d’aprenentatge l’hem vist reflectida justament amb aquest tipus d’entrada. Tant al començament de l’assignatura com ara que estem per acabar, hem hagut d’aturar-nos a reflexionar sobre les nostres capacitats i competencies. Tal vegada l’aspecte que menys he treballat sigui el de recullir dubtes i dilemes, que no vull dir que no els hagi tengut, però tal vegada no he trobat la forma de recullir-los aquí; i potser el tema de reflexionar sobre els errors, ha estat més aviat de caire practice que teòric, tal vegada al blog o al quader no s’ha vist reflectit, però ha estat una qualitat que hem hagut de desnvolupar al dia a dia de les pràctiques.

Quant al que fa a l’anàlisi i reflexió sobre el funcionament del centre, potser a l’assignatura o al blog no sigui el més treballat, però tots els aspectes es treballen de manera acurada als documents que hem el·laborat per al Pràcticum, sobretot a l’anàlisi de centre, que inclou un anàlisi reflexiu com a part concreta del treball. Era la competencia de la qual partia més en blanc, i crec que amb el treball, he conegut de manera detallada el funcionament d’aquest centre, per tal de poder fer-hi una reflexió, i el fet de contrastar els documents del centre amb les pràctiques que es realitzen, ha estat també una tasca que hem hagut de portar a terme.

Envers l’anàlisi i reflexió sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge, pens que he aconsseguit situar les pràctiques i rutines del centre dins un marc teòric, i que he comprovat com aquest les justifica. Identificar les bones pràctiques i comparar-les és una cosa que sí s’ha treballat bastant amb el blog amb diferents entrades. Elaborar hipòtesi em resulta encara una mica complicat, perquè pens que imaginar els motius que duen a un fet concret és una cosa delicada.

La darrera competencia de l’assignatura, és la de reflexionar sobre el process de millora, i aquest és un aspecte que a les darreres setmanes hem treballat bastant, per la qual cosa, poc a poc, he anat aprenent, entre d’altres coses, a diferencia entre una bona pràctica i un projecte de millora. Pel que fa al nostre projecte de millora però, he de dir, que a diferència de la majoria dels projectes dels meus companys, no l’hem pogut dur a terme, per la quan cosa la seva evolució ha estat lleugerament different als altres. D’altra banda la justificació del projecte era teòrica, ja que la proposta venia donada pel centre i preveure els obstacles ens ha costat bastant perque tot era hipotètic. Per acabar dir, que hem tengut problemes per trobar informació teòrica i aportar referències bibliogràfiques envers l’hort.

Amb aquesta entrada crec que es treballen les competencies 2.1., perquè aquest és un anàlisi de les nostres competencies i capacitats; la 2.4., ja que feim una reflexió envers la formació que hem rebiut a l’assignatura i a les pràctiques; i la 2.7., ja que aquest anàlisi també consistia en detectar els nostres errors per poder resoldrer-los.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada