Ha arribat el moment de tornar a fer una atuoavaluació
per revisar l’assoliment de les competencies de l’assignatura. Cal dir que
algunes d’aquestes les he pogut millorar gràcies a l’assignatura mateixa, però
que l’experiència de les pràctiques m’ha aportat una també una nova
perspectiva.
Pel que fa a l’autonomia del meu proces
d’aprenentatge, crec que puc considerar que
he duit les tasques a terme de manera coherent amb les competencies que es
proposaven. Tant la xarxa com els blogs dels meus companys i companyes, han
estat una bona eina a l’hora de resoldre aquestes tasques. També vull dir que
ha estat la iena bàsica en la recerca d’informació per al projecte de millora
del Pràcticum, i que són sobretot blogs d’escoles, que comparteixen la seva
experiència, les fonts principals de documentació que hem trobat i fet servir.
He de comentar que la competencia 1.2., és la que més he treballat al blog, i
hi trob l’explicació en que tot el que hem fet al llarg de l’assignatura, del
Pràcticum, i m’atreveria a dir que de la carrera, ha estat per tal de poder
detectar i reflexionar sobre les bones actuacions professionals per arribar a
ser els mestres que volem ser.
D’altra banda la reflexió sobre aquest proces
d’aprenentatge l’hem vist reflectida
justament amb aquest tipus d’entrada. Tant al començament de l’assignatura com
ara que estem per acabar, hem hagut d’aturar-nos a reflexionar sobre les
nostres capacitats i competencies. Tal vegada l’aspecte que menys he treballat
sigui el de recullir dubtes i dilemes, que no vull dir que no els hagi tengut,
però tal vegada no he trobat la forma de recullir-los aquí; i potser el tema de
reflexionar sobre els errors, ha estat més aviat de caire practice que teòric,
tal vegada al blog o al quader no s’ha vist reflectit, però ha estat una
qualitat que hem hagut de desnvolupar al dia a dia de les pràctiques.
Quant al que fa a l’anàlisi i reflexió sobre el
funcionament del centre, potser a
l’assignatura o al blog no sigui el més treballat, però tots els aspectes es
treballen de manera acurada als documents que hem el·laborat per al Pràcticum,
sobretot a l’anàlisi de centre, que inclou un anàlisi reflexiu com a part
concreta del treball. Era la competencia de la qual partia més en blanc, i crec
que amb el treball, he conegut de manera detallada el funcionament d’aquest
centre, per tal de poder fer-hi una reflexió, i el fet de contrastar els
documents del centre amb les pràctiques que es realitzen, ha estat també una
tasca que hem hagut de portar a terme.
Envers l’anàlisi i reflexió sobre els processos
d’ensenyament-aprenentatge, pens que he
aconsseguit situar les pràctiques i rutines del centre dins un marc teòric, i
que he comprovat com aquest les justifica. Identificar les bones pràctiques i
comparar-les és una cosa que sí s’ha treballat bastant amb el blog amb
diferents entrades. Elaborar hipòtesi em resulta encara una mica complicat,
perquè pens que imaginar els motius que duen a un fet concret és una cosa
delicada.
La darrera competencia de l’assignatura, és la de reflexionar
sobre el process de millora, i aquest és un
aspecte que a les darreres setmanes hem treballat bastant, per la qual cosa,
poc a poc, he anat aprenent, entre d’altres coses, a diferencia entre una bona
pràctica i un projecte de millora. Pel que fa al nostre projecte de millora
però, he de dir, que a diferència de la majoria dels projectes dels meus
companys, no l’hem pogut dur a terme, per la quan cosa la seva evolució ha
estat lleugerament different als altres. D’altra banda la justificació del
projecte era teòrica, ja que la proposta venia donada pel centre i preveure els
obstacles ens ha costat bastant perque tot era hipotètic. Per acabar dir, que
hem tengut problemes per trobar informació teòrica i aportar referències bibliogràfiques
envers l’hort.
Amb aquesta entrada crec que es treballen les
competencies 2.1., perquè aquest és un anàlisi de les nostres competencies i
capacitats; la 2.4., ja que feim una reflexió envers la formació que hem rebiut
a l’assignatura i a les pràctiques; i la 2.7., ja que aquest anàlisi també
consistia en detectar els nostres errors per poder resoldrer-los.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada