dimecres, 13 de març del 2013

Fent camí


A dia d'avui, ja fa prop d'un mes que estem als nostres centres de pràctiques, i començam a conèixer com funcionen i quines són aquelles característiques que els defineixen. Així, la nostra tasca d'ara en endavant es començar a "treure-li suc" a aquesta etapa, tenint en compte quin serà el nostre context. Després d'un anàlisi detallat de la meva situació actual, crec que he de treballar les següents competències i que a l'escoleta Teringa les podré treballar de la manera següent:

Per començar, quant a la meva autonomia, tenc la sort de tenir una tutora a l'aula que està sempre disposada a respondre les preguntes que em van sorgint, a més de anar proposant-me estratègies per gestionar situacions, o maneres de plantejar qualsevol activitat. Altra figura que està resultant un suport important en el meu aprenentatge és la PT que ve set hores per setmana a la nostra aula. Crec que ambdues són figures que em serviran de referent i que tant l'una com l'altre poden ser les fonts principals del meu enriquiment personal i professional.

D'altra banda, em consider una persona observadora i predisposada a la reflexió, però tal vegada no havia tengut la necessitat, o més ben dit, l'oportunitat, d'aturar-me a reflexionar de manera conscient. En aquest context accelerat que ens ha tocat viure, hi ha poca cabuda per la reflexió, o això ens han fet creure! Crec que per ajudar-me a ser conscient de l'evolució i la situació del meu proces d'aprenentatge, m'agrada tenir en compte les paraules de aquelles persones que, arran de l'experiència em poden fer critiques constructives que m'ajudin a actuar de cara a modificar aquelles coses que no he sabut resoldre. Així, a part de les meves eines personals, crec que podré aprofitar "les veus de saviesa" que m'envoltin per tal d'aconseguir unes reflexions més conscients I funcionals.

Quant al funcionament dels centres d'EI, tenc tot el camí per aprendre. Així doncs, vaig demanant de manera directa, vaig observant i fent anotacions, i bàsicament, després torn a fer preguntes per resoldre les anotacions. En tot cas, crec que un tret positiu del centre en quant a la gestió, és el fet de que es un centre privat, i duen tot les tres sòcies que formen el col·lectiu. Així, puc observar de manera directa quins són els criteris per al bon funcionament i com dur-lo a terme. Una alter cosa que supòs que té a veure amb el funcionament del centre i que m'agrada com funciona allà on sóc, és la relació família-escola, de la qual també crec que podré aprendre molt.

Envers l'anàlisi i reflexió sobre els processos d'ensenyament-aprenentatge, ara ja conec els marcs teòrics que fonamenten l'actuació a l'escoleta, la línia pedagògica que segueixen. Ara em toca aprofundir en els continguts teòrics, fent una recerca per compte propi, per poder contrastar si aquestes teories es compleixen realment i quina és la manera de dur-les a la pràctica.

En darrer lloc, crec que la reflexió sobre el proces de millora, començarà amb la realització del projecte. Encara no sé quines hauran de ser les estratègies per a l'aprenentatge en aquest aspecte, però confii que el bon equip de mestres que tenim a l'escoleta podran donar-nos suport i, millor encara, consells, en qüestions com ara la previsió d'obstacles o la identificació de problemes. En qualsevol cas, aquesta competència tendrà molt a veure amb la feina personal.

Quant a les etiquetes emprades, la primera i més important seria la 2.3., ja que a partir del DAFO he realitzat una reflexió sobre aquells objectius que em proposo, què vull aprendre i com puc fer-ho a l'escoleta on realitzo les pràctiques. Tot i així, la  competència que consider que ha estat el punt de partida ha estat la 3.2., ja que per fer aquesta reflexió posterior he hagut de fer un anàlisi de l'organització del centre, detectant les debilitats i les fortaleses a nivell intern; així com les amenaces i les oportunitats que ofereix l'entorn del centre.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada